tisdag 8 januari 2013

Yes, en hel femma!

Jag är fullt medveten om att 5 km inte direkt är nåt man kommer i tidningen för, men just nu känner jag mig jättenöjd över det i alla fall för det är en halv evighet sen jag fixade att jogga en hel femma senast.

Enligt planeringen hade jag jogga (med tillstånd att gå vid behov) 5 km i dag, men se på f*n... jag tog med mig Bella på rundan och hejsan-hoppsan, så klarade jag av att jogga hela femman.

Nu är det ju inte bara motionen jag styrt upp de senaste dagarna, även det jag stoppar i munnen har jag ju betydligt bättre koll på.

Jag är helt godis/sötsaksfri sedan i torsdags och jag måste tyvärr erkänna att det inte har varit någon större strid mot Sockertrollet. Visst har han gjort sig påmind nån liten sväng, men alls inte så där vansinnigt som jag befarade med tanke på sockerintaget under december.

Nu ska jag ta min trötta (och träningsvärkiga) kropp och slå mig ner i soffan ett par timmar, sen blir det sängen. Jag är SÅ löjligt trött, så i kväll blir det inget nattsudd, minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar