onsdag 16 januari 2013

Det är tur att kunskap är lätt att bära

Annars hade jag nog gått upp 4-5 kg bara i dag.

Vi har suttit i introduktion hela dagen, bara tankats fulla med information om vårt nya jobb. Jag är - åter igen - så lyckligt lottad att jag har super-trevliga kollegor. Vi träffades allihop för första gången i dag och har haft en kul men intensiv dag ihop. Jag ser verkligen fram emot att få jobba på detta gruppboende, jag är helt övertygad om att det kommer att bli gräsligt intressant och roligt.

Vad gäller min - inte fullt så trevliga - förkylning så är det definitivt på tillbakagång och nu är det bara lite snuva kvar. Jag har redan packat min väska, och räknar med att stanna på Actic på väg hem i morgon och köra en sväng på löpbandet. En veckas vila får räcka, tycker jag! *L*

I krig och kärlek sägs allt vara tillåtet, och eftersom jag förklarat krig mot Sockertrollet har han svarat med, vad jag tycker, osjysta knep. Han har nämligen smygit sig på mig när jag är försvagad av trötthet och förkylning. Hallå, hur fegt är inte det...? Just nu river och sliter han in mig fullständigt, och jag skulle kunna betala ett ganska högt pris för en chokladkaka. Men - jag ska inte ha någon chokladkaka, jag ska minsann visa den fulingen vem som är starkast!

1 kommentar:

  1. Heja heja heja! Det är bra :D Idag vill jag se dig svettas ut denna förkylning på bandet ! ;)

    SvaraRadera