lördag 5 januari 2013

Det går åt rätt håll *peppar peppar*

Det känns som om förkylningen börjar avta. I natt har jag kunnat sova och jag har inte heller den där känslan av att huvudet är fullt av snor och bomull. Härligt! Det betyder att jag kan ta gårdagens promenad i dag, medan min PT är på jobbet, för när hon kommer hem är det tydligen hemma-styrka som gäller. Hon mumlade nåt om tabata-intervaller, och sen log hon lite skadeglatt.

Vad gäller maten (eller brist på) så måste jag säga att det går oförskämt bra att bara dricka Nutrilett. Jag har inte varit hungrig (kan ju också bero på förkylningen) och alls inte så sugen på att småäta som jag befarade att jag skulle vara. Med tanke på att munnen liksom haft nåt att tugga på flera gånger i timmen hela julen så är ju kroppen van med en ständig energipåfyllning. Jag misstänker att kroppen nu tror den hamnat i nån form av krisläge, kanske skeppsbrott på en karg ö, men den får snäll stå ut till på måndag. Då ska jag äta igen.

Jag har anmält mig till HÄLSAs Viktklubb. Jag valde mellan dem och Viktväktarna, men bestämde mig för att testa Hälsa dels för att deras sida verkar smidig (det är i och för sig VVs sida också) dels för att deras recept verkar bra (VV har en förkärlek till recept med ganska många ingredienser).

I morgon ska jag skriva matsedel och sedan åka i väg och storhandla. Antagligen blir det en massa matlagning också, för att fylla matlådor. Det är så skönt att slippa laga mat under veckan när man jobbar.

Nu ska jag sätta mig ner och formulera mina mål och belöningar, för det har jag fortfarande inte gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar