lördag 5 januari 2013

Dubbla pass.... typ...

I dag sken solen så underbart och förkylningen är betydligt klenare än i går, så jag snörade på mig skorna och tog en promenad häromkring. 5 km lyckades jag få ihop, men det krävdes en hel del snurrande bland husen.

Dessutom stod det ju "hemma-styrka" på mitt schema i dag, så när dottern jobbat klart var det bara att byta om och sätta fart.

KÄRA NÅN!

Hon hade planerat 12 övningar som skulle utföras som ett cirkelpass liksom, där övningarna var typ 5 minuter (fast hon sa att det var bara 1 minut) och vilan var på sin höjd 7 sekunder (fast hon sa 15 sekunder).

Det var: benböj med upphopp, utfall, rygglyft (fast dem glömde vi så dem fick vi ta på slutet), rotatorkuff med gummiband, skridskosteg, plankan, löpning, sidoplankan, sidoplankan (ja, en åt varje håll), grodhopp, armhävningar, sit ups.

Efter detta fick jag 90 sekunders vila (och det är inte mycket) sen körde vi samma igen fast då med bara 45 sekunder istället för 1 minut.

Ungefär då upptäckte Bella att vi glömt rygglyften så då åkte jag på 1 minut rygglyft och så avlutades det hela med 4 x 15 sekunder snabba fötter.

I morgon står det VILA på mitt schema men jag räknar med en promenad i alla fall, kanske med inslag av jogging om snuvan inte blir värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar