torsdag 3 januari 2013

Första dagen är snart över

För att verkligen bryta med mina (katastrofala) matvanor har jag valt att dricka Nutrilett några dagar. Jag vet att det finns klart delade meningar om detta med VLC, men jag har vägt för och emot och kommit fram till att det passar mig. Jag ser inte det som en långsiktig lösning, utan bara som en spark i röven för att komma i gång. Alltså blir det Nutrilett fram till måndag, vilket dessutom gör det himla enkelt när det gäller matlagningen. *L*

Just nu känns det kanonbra. Jag har inte varit särskilt hungrig i dag och det känns bra. Inte heller har Sockertrollet hälsat på, men jag är medveten om att han kommer att komma på besök för att försöka inleda mig i frestelse....

På motionsfronten stod det promenad 5 km i dag, men eftersom jag ändå skulle ner till gymmet med en matlåda så gick jag dit och hem i rask takt. Det blir drygt en mil. Att motionera när man är förkyld är inte helt okej, det vet jag, men jag kunde inte låta bli att jogga lite i alla fall. Nu blir det inte så mycket jogga, dels för att det är otroligt svårt att jogga när näsan är full av snuva, dels för att mitt flår är så enormt kasst just nu. Men det ska det bli ändring på!

Innan 31/1 ska jag  klara av 10 km (gulp!) det har min PT bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar