onsdag 9 januari 2013

En ny femma...

En gång är ingen gång, två gånger är en vana... brukar man ju säga... Alltså är det en vana för mig att klara 5 km nu. Härligt!

I dag joggade jag en annan runda än i går, dessutom hade jag inte min PT med mig - ändå lyckades jag jogga hela (nästan, jag fick stanna till vid en väg, vänta på en bil och hitta andningen men bli överkörd har jag ingen lust med, faktiskt).

Rundan i dag (som inte är en runda utan en sträcka, men i alla fall) gick uppför ett par backar som var värre än jag trott, men vid den första så lovade jag mig själv att jag skulle få stanna och vila på toppen bara jag joggade uppför hela. När man väl når krönet är det nerför igen, och stanna i en nedförsbacke gör man ju inte... alltså fortsatte jag. Nästa backe kommer ganska tätt inpå och den är lite kortare men betydligt brantare. En riktigt sugig backe, i alla fall för såna otränade typer som mig. Men, jag bet ihop och joggade på. Fort gick det inte, det vore en lögn att påstå det, men jag joggade i alla fall ända upp.

Efter den backen kommer ett slätt parti och sen kommer en nedförsbacke igen som avslutas med en liten knick uppför, inte lång men ganska brant och där tappade jag fullständigt andningsrytmen, började nästan hyperventilera. Där ska man dessutom korsa en väg så jag valde att stanna till, släppa förbi en bil och sen jogga vidare.

Väl hemma visade klockan på 5,01 km och det på nästan 3 min kortare tid än i går - BRA JOBBAT, CARINA!

1 kommentar: