torsdag 17 januari 2013

Ah, vad jag är bra!

Jag tog med mig träningsväskan till jobbet i dag för att kunna åka direkt till Actic och nöta löpband efter jobbet.

Med tanke på att jag varit sjuk hade jag inga hög förväntningar på min dagsform, men hade siktat på att köra 5 km (jogga och gå).

Jag började med att gå 500 m som uppvärmning, sen nollade jag bandet och körde i gång. Efter ca 700 m tänkte jag att jag skulle vara glad om jag fixade att jogga 1 km, men jag nötte på, och nötte på, och nötte på.

Vid 2 km kändes det riktigt okej, och vid 3 km tänkte jag att "jag kör vidare till 4 km sen börjar jag leka med hastigheten". Men vid 4 km tyckte jag att det var bättre att nöta på till 5 km och sen höja vid varje 100 m upp till 5,5 km.

Men allvarligt, man kan väl inte stanna vid 5,5 km.... alltså körde jag till 6 km - och det bara jogg!

Svettig, trött och vansinnigt klev jag av bandet, åkte hem och tog en välförtjänt dusch.

I morgon blir det ett nytt besök på Actic, för att fira att det är fredag, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar