måndag 14 januari 2013

Summering av vecka 2

Hm, det började ju bra med motionen förra veckan. Jag lyckades jogga hela femman redan på tisdagen, och tog sedan en till femma på onsdagen. Men sen sket det sig, kan man säga.

Vaknade på fredagen med feber och en hals som sprängvärkte. Lördagen tillbringade jag i sängen, helt knockad av feber. Söndagen var jag i och för sig på benen men långt ifrån pigg. Med andra ord fattas det en hel del träning från förra veckan.

Denna vecka inleder jag med en hals som fortfarande gör så jäkla ont att jag helt bara peta i mig smoothie och glass. Det sägs ju att man inte ska träna när man har ont i halsen så jag får väl vara klok och avstå några dagar till, så det här får gå över. Febern är borta, och jag är liksom inte förkyld i övrigt, så bara halsen slutar fjanta sig så är jag på G igen.

Däremot har det gått bra att äta vettigt och att undvika godis. Detta syns på vågen, vilket ju också ger påfyllning av motivationen.

Jag hoppas, hoppas, hoppas kunna träna igen senast fredag, för då ska jag ju klara 7 km enligt planeringen.... *ser lätt orolig ut*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar