torsdag 24 januari 2013

Invigda...

Så, äntligen har jag invigt mina Icebugs. De var inte alls dumma att jogga i, men visst är det jobbigare att  jogga med isdubbar. Det blir ett helt annat motstånd, liksom.

-10°C och strålande sol, helt okej väder alltså. Skulle man kunna tro. Tyvärr klädde jag mig nog lite för varmt, men det  var egentligen inget problem. All jäkla kalluft däremot... Det är bara att inse att mina luftrör och lungor inte är skapta för detta arktiska klimat. Nu piper det lite gulligt när jag andas, och jag är inte säker på att det är riktigt bra.

Med andra ord lyckades jag inte alls nå upp till dagens planering på jogga, 8 km och det stör mig. Kroppen kändes liksom pigg innan jag gav mig ut, och då är det så surt när det inte blir så bra som man tänkt sig. En del av mig är nästan sugen på att vila nån timme och sen åka ner till Actic och köra löpband, men samtidigt inser jag att det nog är lite väl mycket med 2 joggingpass på en dag. Straffkommendering är knappast en bra idé, skulle jag tro.

Däremot får det bli löpbandet på söndag, när jag ju ska klara 9 (NIO!?!) km, om inte vädret slår om fullständigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar