måndag 21 januari 2013

En timme styrka...

Efter jobbet for jag direkt till Actic. På min planering stod det styrketräning, 1 timme i dag. Eftersom jag haft en intensiv vecka känns mitt huvud mest som bomull, så jag tänkte liksom byta ut styrkan mot en timme på TreadClimber istället. Bara plutta i musik i öronen och ställa mig där och nöta, du vet.

Ha! GLÖM!

Redan efter 5:30 min kom Bella fram, slängde ett öga på klockan och sa att jag kunde värma upp några minuter till medan hon plockade fram det vi skulle använda.

På programmet stod först ett block med: benböj med axelpress, ryggdrag med TRX och plankan löpande. Detta upprepade jag 3 gånger och redan där var jag svettig så det blev en liten vattenskada på golvet. (nä, nu överdrev jag kanske en aning, men inte mycket)

Nästa block bestod av: utfall framåt och bakåt, hopp över låda, armhävningar samt sidoplanka med rotatorkuff. Även detta körde jag 3 gånger.

Det tredje blocket innehöll: plankan , situps på balansboll, rygglyft på balansboll och dips på en hög jäkla låda. Åter var det 3 gånger, åter droppade svetten fint.

Sen avslutade vi med den maskin som jag fruktar mest på hela gymmet - stakmaskinen från helvetet! Intervaller, 30 sek stakning, 30 sek vila.... ÅTTA (!) gånger.

Med darrande armar och lätt skakiga ben stapplade jag sedan ut från gymmet och ner till bilen.

Men - jag genomförde det, och som vanligt är det ju ruggigt skönt efteråt, så visst är det värt varenda svettdroppe (alla 3 litrar, typ).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar