söndag 6 januari 2013

Nu jäklar...

I går var vi himla duktiga och skrev matlista för TRE (3!) veckor framöver. Tanken är att de tre veckorna ska, kanske med viss modifikation, kunna rulla sen om det är bra mat vi valt.

Jag har anmält mig till Hälsas Viktklubb och det är därifrån jag tagit recepten.

För att kunna laga nyttig och bra mat behövdes det en rejäl shoppingtur. Alltså skrev vi inköpslista för all mat vi ska laga fram till fredag. Jag tror minsann jag hörde 4-5 pling i vuxenbarometern när vi gjorde det. Långa listan följde dessutom med till affären, den stannade inte hemma i köket på pin kiv så där ni vet som inköpslistor gärna gör.

Fulla vagnen blev det (okej kanske en liten överdrift) och kvittot fick liksom Ullareds-längd.

Nu är det storkok som gäller. Jag ska laga mat för flera dagar framöver och ställa in matlådor i kylen. Det är inte så himla skoj att ägna en halv dag till matlagning men OJ så värt det är sen när man slipper laga mat under veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar