måndag 4 februari 2013

Omstart...

Efter att ha funderat fram och tillbaka bestämde jag mig i slutet av förra veckan. I dag var det dags - dags att skriva in sig på Viktväktarna. Ska jag fixa Göteborgsvarvet så måste jag gå ner i vikt, så är det bara.

Eftersom jag jobbar 8-22 i morgon gäller det att planera och ladda med en massa bra mat, och det har jag gjort. Frukost äter jag hemma, men allt annat blir ju på jobbet. Två matlådor, frukt och mellanmål är nu redo att plockas med. Dessutom tar jag med en burk med proteinpulver, att ta till som nöd-mellanmål ifall det behövs. *L*

Vad gäller den jogging jag planerat till i dag så sket det sig med besked. Vid lunchen fick jag så otroligt ont i magen, nån form av magkatarr antar jag, så jag trodde jag skulle kräkas. Trots dubbla doser av Novalucol ville det inte ge sig, utan jag har haft rejält ont till och från och mått illa däremellan. Nu känns det lite bättre, men det var liksom inte aktuellt att snöra på sig joggingskorna. Jag skulle antagligen inte ens ha fixat att böja mig ner och knyta dem, om jag ska vara krass.

Jag är ledig onsdag och torsdag. Enligt min planering står det styrketräning en av dagarna och jogging den andra, och nu bara måste det bli av för senast den 1 mars ska - SKA - jag fixa att jogga 15 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar