måndag 18 februari 2013

Host, host, snörvel

Givetvis har jag lyckats dra på mig nån liten elak bacill så jag går här och hostar och snörvlar.

Fast ibland för man blunda för det, och eftersom jag inte har ont i halsen valde jag ändå att åka ner på Actic för att svettas lite. Att jogga när man halvt hostar lungorna av sig verkade dumt, så jag klev upp på min gamla kompis TreadClimber. Svetten droppade redan efter några minuter - så skönt! Dessutom kände jag att jag orkade mycket mer än jag trott så istället för 60 min TC klev jag av efter 45 min och klev upp på löpbandet istället. 15 min på löpbandet och det i en fart som jag brukar hålla, dvs 8,0. När det var några minuter kvar höjde jag dessutom till först 8,4 sedan 9,0. Då tyckte tydligen min PT att jag såg för pigg ut så då var hon där hon fipplade lite också och vips var jag uppe i 10,0 för att sedan spurta in i mål på 10,5.

Och det gick bra! Ha! Det var riktigt skoj, och det är ju så underbart när man känner att kroppen svarar på det man gör.

Men jag lovar att efter 45 min TC och sedan 15 min löpband var jag en värdig deltagare i Miss (s)We(a)t-shirt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar