tisdag 12 mars 2013

En snabbis innan jobbet

Trots att det inte blev som jag hade tänkt mig, en längre runda i solskenet, blev det i alla fall en runda. Jag tycker nog att det är bättre med en kort runda än ingen alls, om du förstår hur jag menar. *L*

Alltså tog jag på mig mina snygga skor och drog i väg. Benen kändes lätta och vägen jag valde var rätt snäll, så jag höll ett bra tempo. De första 2,5 km låg jag på 7 min/km i snitt. Sen kom jag till en seg motlut med en rejäl motvind, och då kurkade liksom motorn en aning... Men det var ändå en väldig skillnad mot i går, då lungor och luftrör pep som på en gammal, ostämd kyrkorgel.

Men jag skuttade (hm, nå ja..) runt i 4 km och snittfarten blev 7.15 min/km. Det tål ju att jämföras med gårdagens runda, där jag snittade på 7.39.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar