måndag 4 mars 2013

Än finns det hopp :-)

Eftersom jag varit ledig i dag planerade jag in ett tidigt pass på Actic. Jag lämnade bilen för lite justeringar och gick till gymmet, en uppvärmningspromenad på 4 km.

Väl på gymmet klev jag upp på bandet och (utan att ha lärt mig ett dugg, liksom) klickade jag upp farten till 8,3 direkt. Att jag sedan höjde till 8, 4 och sen till 8,5 visar väl på hur svårlärd jag är...

Men i dag svarade kroppen bra, trots att jag redan hade 4 km i benen, så jag matade på. Efter 3 km blev jag kissnödig vilket ju knappast ingick i min plan, men jag fortsatte. Löpbandet går max 60 min, sen måste man starta om det (fånigt värre, men jag har inte lyckats hitta nån ta-bort-knapp för det) men eftersom jag har ca 57 min till 8 km är det lagom att nolla bandet där. Då passade jag på att ta en liten kisspaus också, för att kunna fortsätta.

Jag hoppades på en mil sammanlagt, men kände samtidigt att benen, framför allt höfterna, var lite möra efter promenaden. Jag drog i gång bandet på 8,3 och körde på... jag kan ju säga att det inte var riktigt lika lätt att komma in i rytmen efter pausen. 4 km promenad och 8 km jogg kändes liksom.

Men - Just Do IT, liksom. 5 km till ville jag gärna klara. Det skulle betyda 13 km och det har jag bara fixat en enda gång i hela mitt liv.

Däremot fegade jag lite och vågade inte höja för mycket. Jag höll 8,5, med en förhoppning om att kunna höja lite den sista kilometern för att klara en femma under 35 minuter. (ja, jag vet att jag inte är någon sprint *L*) När jag hade en kilometer kvar höjde jag en aning, men oj så slut jag var.

34,27 tog sista femman och sammanlagt fixade jag 13 km på 91 minuter - det är jag grymt nöjd med!

Ett besök på Viktväktarna visade att motionen ger resultat. -2,3 kg på 2 veckor och sammanlagd viktminskning på 5,6 kg på 4 veckor - och det utan att jag egentligen slår knut på mig själv.

En macka på stan för att ladda med ny energi och sedan 4 km promenad för att hämta bilen igen.

Behöver jag säga att mina ben inte vill göra så mycket mer i dag...?  *L*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar