fredag 1 mars 2013

Ja men visst, jag höjer lite...

Eftersom jag klarade 12 km nästan utan problem häromdagen tyckte jag väl att dagens kamp på löpbandet skulle gå minst lika bra... och det gjorde den...Till en början, i alla fall...

Jag började givetvis med att gå 500 m för att bli lite varm, sen laddade jag på i 8,2 (min nya standardfart). Efter ett par km tyckte jag att det gick så himla bra, så då höjde jag till 8,4. Bra jobbat, Carina!

Bara för att jag - EN GÅNG - klarat att jogga över milen innebär det liksom inte att jag är redo för vad som helst. Jag tog slut, helt enkelt.

Egentligen orkade jag fasen inte mer än 5,5 km men jag bara vägrade ge mig innan 8 km.

Den sista biten gick jag bara på ren vrånghet, och det var nog mer tur än skicklighet att jag inte ramlade, men i mål kom jag - och det på nytt PB (57 min).

Dessutom har jag i dag satt in 2 nya hundralappar till Cancerfonden, vilket känns himla bra!

2 kommentarer:

  1. Roligt att höra om dina framsteg!
    Jag sprang förbi en annan joggare (dessutom en man!!) här om dagen, första gången i min spring-karriär:-) Plötsligt förstod jag hur det måste kännas att vinna OS-guld.
    Jag satte också in pengar för månades löpning nu, förra månaden gjorde jag något galet och förblev anonym. Tänker stadigt sätta in pengar fram till Göteborgsvarvet. Trevligt att förena nytta med nöje.
    /Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. HÄRLIGT! Vi gör ett grymt jobb (om jag får säga det själv :-))

      Jag minns när jag hade en snubbe framför mig, en som liksom inte riktigt var sugen på att bli omsprungen av en rund tant... *asg* Jag tror banne mig jag hetsade honom till en mindre infarkt...

      Radera