tisdag 26 mars 2013

Nästan fredag, liksom

En fördel med att jobba på schema är att man kan få lediga dagar så där mitt i veckan. Jag slutade kl 13 i dag och är nu ledig till lördag morgon. Helt perfekt.

Jag inledde min lilla långledighet på bästa tänkbara sätt - genom att jogga.

8 km på löpband är kanske inte kul, direkt, men det är skönt. Dessutom har jag fortfarande svårt att få till joggingen utomhus, så det blir liksom svettigare och bättre på löpbandet.

Jag började direkt på 8,5 (varför tveka, liksom) och malde på. Efter 30 min höjde jag till 8,6. En skillnad så liten att den inte känns, ju. Till en början. Efter 35 min höjde jag till 8,7 och sen 8,8 vid 40 min. Vid 45 min klickade jag upp till 8,9 men då började jag ta slut. Jag fick vika mig och klicka ner till 8,5 ett par minuter (men häftigt ändå att jag ansåg 8,5 vara vilo-tempo) men sen spurtade jag in i mål.

Jag gick i mål på 55,20 min och jag tog verkligen ut mig för de sista 300 m mådde jag riktigt illa. Hade det varit ytterligare 200 m hade jag nog kräkts lite, så nära var det. Härligt! För det betyder att jag faktiskt kan ta ut mig fast det är jobbigt, jag viker mig inte för latmasken varje gång.

Väl hemma firade vi en lätt försenad våffeldag (eftersom jag jobbade i går) och nu sitter jag här i soffan,  så där skönt slut, och vet att jag är ledig i 3 (tre!) dagar.

Livskvalitet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar