måndag 11 mars 2013

Efterlysning!

I morse när jag klev upp var det 11 (!) jäkla minusgrader ute. På allvar - elva! Nu börjar det bli löjligt, jag vill ha vår och värme. Var är den??

Snabbt bestämde jag mig för att göra om den planerade utomhusrundan till en inomhusnötning på löpband. (Det ändrade jag dock igen efter en timme då solen skiner från en klarblå himmel och det nu är nollgradigt.)

Men först var jag i väg och tog ett blodsocker. Eftersom jag har legat i riskzonen för diabetes, med ett fastesocker på 6,4 (det ska ligga under 6 för att vara normalt, men över 7 för att klassas som diabetes) så går jag på koll emellanåt genom en diabetesstudie som de har här i Skövde. Sedan jag gick med i studien har jag sänkt mitt fastesocker till 5,6 genom regelbunden motion.

I morse var det däremot en aning högre, 5,8. Fortfarande under den där heliga sexan, men ändå högre än det varit. Jag tror inte att 0,2 är någon större förändring, men ändå. Det stör mig, det gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar