tisdag 25 december 2012

Ah, lite ändrade planer...

Jag hade ju tänkt köra en utmaning för att sporra mig själv till stordåd (eller i alla fall till att ta tag i mitt liv och mina (o)vanor) men i går kom Tomten på besök och han hade med sig en klapp som omkullkastade den tanken.

Eller omkullkastade kanske är fel ord, men modifierade dem lite.

Min dotter är utbildad PT och tänker tydligen använda mig som nån form av arbetsmaterial. En av hennes klappar till mig var att hon har lovat (hotat) att få mig i form lagom till Göteborgsvarvet. Så god form man nu hinner komma i på bara 135 dagar...

Med start den 3 januari blir det nu träning 4-5 pass i veckan, kondition och styrka blandat. Det blir dessutom klar uppstramning vad gäller mina matvanor.

Vägning och mätning regelbundet, liksom fotografering för att se framstegen (för framsteg SKA det bli!!).

Mål ska sättas (och uppnås), belöningar ska utfästas (och falla ut). Svetten ska lacka, träningsvärken ska odlas - och endorfinerna ska flöda.

Nytt år, nytt jobb, nya vanor, nya rutiner - nya möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar