onsdag 12 december 2012

Kan det bli januari snart...?

Jag brukar inte längta tills helgerna är ÖVER, men nu gör jag det... Det är ju så himla mycket kul som kommer att hända i januari.

När jag kommer hem från Krakow (ja, vi ska fira nyår i Krakow :-D) ska jag börja mitt nya liv, mitt liv som hälsosam och nyttig människa. Just nu har jag hamnat i en svacka där jag gör allt för att äta så mycket onyttigt som möjligt (nä, nu överdriver jag nog en aning) och det där med motion blir inte alls så mycket som jag egentligen vill. Jag dras med en envis förkylning som kommer och går, och dessutom är det så mörkt och kallt på kvällarna att det inte alls lockar att ge sig ut med joggingskorna.

Jag ska sätta göra en mat-och-motionsplanering och jag ska sätta upp mål, såväl motionsmål som viktmål.

Men inte nog med att jag ska börja leva nyttigare - jag ska byta jobb också! Jag längtar så där barnsligt mycket. Det ska bli spännande, roligt, utmanande, utvecklande.....

Så, därför säger jag det igen: Kan det bli januari snart...?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar